نیرو‌های اسرائیلی یک ساختمان فلسطینی را در شرق بیت المقدس تخریب کردند که از آن برای برگزاری مراسم عزا و عروسی استفاده می‌شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جروزالم پست نوشت: موساد امروز پنجشنبه روش خود را در خنثی کردن حمله تروریستی اخیر در قبرس اعلام کرد.
هرتزوگ بعد از استقبال الهام علی اف رئیس جمهوری جمهوری آذربایجان از وی، در پیام توئیتری به زبان‌های عبری، انگلیسی و آذری به تمجید از الهام علی اف پرداخت.
شهرک نشینان راست افراطی یهودی تحت حمایت نیرو‌های اسرائیلی به مسجد الاقصی یورش بردند. یهودیان متعصب به بهانه عید یهودی پسح طی روز‌های اخیر در گروه‌های ده‌ها نفری وارد مسجد الاقصی شده‌اند. تعداد زیادی از نیرو‌های پلیس اسرائیل پیش از این یورش در نقاط مختلف مسجد الاقصی مستقر شدند. نیرو‌های اسرائیلی همچنین از ورود فلسطینیان زیر ۵۰ سال به مسجد الاقصی برای نماز صبح جلوگیری کردند.
صد‌ها تن از حامیان فلسطین در میدان تایمز شهر نیویورک آمریکا در اعتراض به حملات اسرائیل به مسجد الاقصی و فلسطینیان تجمع کردند. در تظاهرات سازمان‌دهی شده توسط سازمان‌های غیردولتی مسلمان در آمریکا، پرچم‌های فلسطین با عکس‌های مسجد الاقصی به اهتزاز درآمد. تظاهرکنندگان بنر‌هایی مانند «فلسطین را آزاد خواهیم کرد»، «قدس پایتخت فلسطین»، «فورا اسرائیل را خلع سلاح کنید»، «دست از مسجد الاقصی بردارید» و «اشغال را متوقف کنید» در دست داشتند. بسیاری از تظاهرکنندگان در میدان تایمز نیویورک تجمع کردند و شعار‌های "زنده باد فلسطین" و "فلسطین را آزاد کنید" سر دادند.
نکته دیگری که این روز‌ها در مصلای امام خمینی به کریستیانو رونالدو نسبت داده شده همان ندادن پیراهنش به بازیکن تیم اسرائیل است؛ یک گزاره کاملا غلط دیگر که حتی با بررسی تصاویر همان بازی هم می‌شود پی برد که پرتغال آن روز با ایسلند بازی کرد و نه اسرائیل!
پس از اینکه اسرائیل در طول شب نوار غزه و منطقه صور در جنوب لبنان را هدف قرار داد، فلسطینیان نماز جمعه خود را در صحن مسجد الاقصی اقامه کردند. همزمان با آغاز حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، مقاومت فلسطین نیز حمله راکتی به شهرک‌های صهیونیست نشین انجام داد. پس از درگیری‌های صورت گرفته هزاران نفر برای اقامه سومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان به مسجد الاقصی، قبله اول مسلمانان هجوم آوردند. نیرو‌های اسرائیلی تدابیر امنیتی گسترده‌ای را در مسجد الاقصی و اطراف آن اتخاذ کردند.
پلیس رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌هایی که می‌خواستند در ماه رمضان در مسجد الاقصی نماز بخوانند، اجازه ورود نداد. پلیس اسرائیل بامداد چهارشنبه به مسجد الاقصی در بیت‌المقدس حمله و اقدام به پرتاب بمب‌های صوتی به داخل مسجد کرد. در جریان این حمله شماری از فلسطینی‌های معتکف و در حال عبادت مجروح و شماری هم توسط پلیس اسرائیل بازداشت شدند. پلیس اسرائیل اعلام کرد که بیش از ۳۵۰ فلسطینی را در محوطه مسجد الاقصی بازداشت کرده است. از زمان روی کار آمدن دولت راست افراطی جدید بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در اواخر سال گذشته، تنش‌ها میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها به طور مرتب افزایش یافته است.
جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی از ساعاتی پیش حملات هوایی گسترده‌ای را علیه اهداف مختلف از جمله پایگاه‌های مقاومت در نوار غزه آغاز کرده است. ارتش اسرائیل در پاسخ به حملات راکتی به شمال فلسطین اشغالی در حال بمباران نوار غزه است. جنگنده‌های اسرائیلی با ده‌ها موشک پایگاه‌های مقاومت و چندین زمین کشاورزی را در مناطق مختلف نوار غزه بمباران کردند. این حملات تا این لحظه تلفات جانی نداشته، اما خسارات زیادی در پی داشته است.
نیرو‌های مقاومت موفق شدند یک دستگاه جاسوسی متعلق به اسرائیل را در جنوب لبنان کشف کنند. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد، اسرائیلی‌ها این دستگاه جاسوسی را در داخل جسمی به شکل صخره پنهان کرده بودند، اما نیرو‌های مقاومت لبنان موفق به کشف آن شدند.
به نظر می‌رسد انتشار تصویر نفر سوم پیچیده‌ترین دستگاه امنیتی رژیم شاه، بعد از ۴۴ سال بی ارتباط به انسجام گروه‌های اپوزیسیون ایران در خارج از کشور نیست. در شرایطی که آمریکا، اسرائیل به صورت آشکار و کشور‌های اروپایی متاثر از حمایت ایران از روسیه در جنگ اوکراین به طور ضمنی از مخالفان ایران حمایت می‌کنند، آنچه به عنوان راهبرد اپوزیسیون در خارج از کشور در حال پیگیری است، عمل به توصیه‌های ثابتی برای همگرایی مخالفان جمهوری اسلامی است.
در آخرین نشانه‌ای از آنچه اسرائیل و متحدان جدید عرب آن به عنوان رویکردی جدید برای درک تاریخ یهودیان در خاورمیانه توصیف می‌کنند؛ طومار تورات که از هولوکاست باقی مانده، در یک موزه امارات در معرض دید عموم قرار گرفت.
یک روزنامه صهیونیستی با استناد به تصاویر و داده‌های منتشرشده در رسانه‌ها نوشت، در رزمایش «ذوالفقار ۱۴۰۱» حمله به پایگاه نیروی دریایی ارتش تل‌آویو در بندر ایلات شبیه‌سازی شده است.
جمعی از فعالان انگلیسی حامی فلسطین با نوشتن شعارهایی بر روی دیوار شرکت تسلیحاتی البیت (ELBIT) متعلق به رژیم صهیونیستی، خواستار تعطیلی آن شدند.
یکی از حاشیه های جام جهانی در قطر، نبرد رسانه ای فلسطینی ها و صهیونیست هاست.  با توجه به فضای قطر و اجازه برافراشتن پرچم فلسطین، کمپینی فلسطینی ها  و حامیان فلسطین راه انداخته اند.
منابع عربی در کاریکاتورهایی به انتخابات کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) پرداخته و آن را رخدادی در راستای تشدید سیاست های ضد فلسطینی توصیف کرده اند.
انتشار تصاویری از مراکز اخذ رای در اراضی اشغالی حکایت از آن دارد که جامعه صهیونیستی استقبال ضعیفی از انتخابات کنست در ساعات آغازین آن داشته است.
تصاویر ماهواره‌ای مربوط به ماه سپتامبر استقرار دو سامانه دفاع هوایی مدل باراک ۸ را در نزدیکی پایگاه هوایی الظفره در جنوب ابوظبی نشان می‌دهند.
شهرک نشینان متعصب یهودی با همراهی پلیس اسرائیل همزمان با جشن‌های یهودیان موسوم به عید العرش به مسجد الاقصی یورش بردند. اداره بنیاد‌های اسلامی بیت المقدس در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: ۳۳۱ شهرک نشین از ساعات صبح به صورت گروهی و تحت حمایت پلیس رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی یورش بردند.
فلسطینیان با تجمع در شهرک بیت لید در شهر طولکرم در کرانه باختری، نماز جمعه را در این سرزمین در معرض تهدید تبدیل شدن به شهرک‌های یهودی نشین توسط اسرائیل به جای آوردند. پس از اقامه نماز، بین فلسطینی ها و سربازان اسرائیلی درگیری رخ داد و سربازان اسرائیلی با بمب‌های گاز اشک آور تظاهرات را سرکوب کردند.
تجمع مردم تهران در اعتراض به جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه، سه‌شنبه ۱۸ مرداد در میدان فلسطین برگزار شد.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه، ۱۵ فلسطینی در حملات گسترده اسرائیل به غزه به شهادت رسیده و ۵۵ تن زخمی شدند. از بین ۵۵ زخمی، ۲۳ نفر آن‌ها کودک و ۱۳ نفر آن‌ها زن هستند که از بین آن‌ها نیز ۴ نفر اوضاع وخیمی دارند. روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشته طی روز جمعه ۱۴ هدف مربوط به جهاد اسلامی فلسطین در غزه هدف گرفته و ۱۶ تن بمب و گلوله استفاده شد. ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد برای یک هفته جنگ در غزه آماده می‌شود. تیسیر الجعبری، سلام عابد، محمد البویک و یک فرد دیگر، همگی از اعضای گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. تیسیر الجعبری فرمانده منطقه شمال در گردان‌های القدس بود.
پیکر شماری از قربانیان حملات گسترده اسرائیل به نوار غزه با مشارکت گسترده فلسطینی‌ها تشییع و به خاک سپرده شد.
ارتش اسرائیل اعلام کرد که عصر روز جمعه عملیاتی موسوم به «صبح صادق» را آغاز کرده و به اهدافی در نوار غزه حمله کرده است. در همین رابطه یک واحد مسکونی در برج فلسطین در خیابان الشهداء در غرب شهر غزه را هدف قرار دادند. شبکه خبری الجزیره به نقل از رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که در این حمله هوایی، یکی از مواضع جنبش جهاد اسلامی هدف قرار گرفته است. منابع خبری عبری اعلام کردند که تیسیر الجعبری فرمانده سرایا القدس هدف این حملات قرار گرفته و ترور شده است. سخنگوی جنبش جهاد اسلامی شهادت تیسیر الجعبری از فرماندهان ارشد گروهان‌های قدس شاخه نظامی این جنبش در حمله دشمن صهیونیستی به نوار غزه را تایید و اعلام کرد که او فرمانده منطقه شمالی این گروهان‌ها بود.
نظامیان اسرائیلی امروز چهارشنبه با حمله به شهرک سلوان در قدس اشغالی، خانه یک شهروند فلسطینی را تخریب کردند. آنها مدعی شدند که این خانه فاقد مجوز ساخت بوده است و اعضای این خانواده را به طرز وحشیانه‌ای مورد حمله و ضرب و شتم قرار داده و آن‌ها را از خانه بیرون کردند. در پی تخریب این خانه، تمامی اعضای خانواده ابو سنینه آواره و بی سرپناه شدند. شاهدان عینی می‌گویند که این خانواده ۱۵ سال است که در این خانه سکونت دارند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ